Marketing firmy krok po kroku

Każdy przedsiębiorca prowadzący swoją działalność, wie doskonale jak ważnym jest, aby zadbać o odpowiednią promocję firmy. Z czego to wynika? Otóż przede wszystkim z tego, że bez działań marketingowych, żaden potencjalny klient się o nas nie dowie, a co za tym idzie, nie będziemy mieli szansy na rozwój.

Co nazywamy działaniami marketingowymi

Działaniami marketingowymi nazywamy wszelkie działania, których celem jest wypromowanie firmy. W związku z powyższym należą do nich między innymi różnego rodzaju materiały reklamowe, jak plakaty, ulotki, czy nawet długopisy i smycze na klucze z logo firmy. Marketing, to także kampanie reklamowe firmy zarówno w radiu, telewizji, jak i również w internecie. Wiele firm korzysta również z umieszczania bannerów reklamowych, reklam na billboardach, czy na środkach komunikacji miejskiej, takich jak tramwaje czy autobusy. Jak widzimy, sposobów na przeprowadzenie działań promocyjnych jest naprawdę wiele, a to z której z nich skorzysta dana firma, uzależnione jest od potrzeb oraz od tego, jakimi środkami dysponuje.

Czy lepiej zatrudnić specjalistę ds. marketingu, czy zlecić działania marketingowe firmie outsourcingowej?

Wszystko zależy od tego, jak duża jest firma oraz jakimi środkami dysponuje. Marketingowca na etacie, możemy spotkać raczej w dużych firmach, których obszarem działań są zarówno Polska, jak i inne kraje. W mniejszych firmach raczej się od tego odchodzi, choć zdarza się również i tak, że dział marketingu, to również dział administracji i sprzedaży w małej firmie.