Dobry pracownik to dla szefa prawdziwy skarb. Jeśli wykazuje się samodzielnością, rzetelnym podejściem do powierzanych mu zadań i jednocześnie jest prawdziwym specjalistom w swojej dziedzinie, wówczas można mu zaufać i odciążyć nieco własny umysł. Dzisiaj nie jest jednak łatwo znaleźć do pracy specjalistę, który będzie gotów do objęcia nowych zadań z dnia na dzień. Osoby zgłaszające się w odpowiedzi na ofertę pracy często nie spełniają nawet podstawowych kryteriów określonych przez przyszłego pracodawcę. Z pomocą może przyjść na przykład agencja rekrutacyjna, która współpracuje z wieloma firmami i posiada bazę kontaktów do różnych osób. Łowcy głów zatrudniani w takich firmach potrafią przekonać doskonałych specjalistów z każdej branży do zmiany miejsca pracy, jeśli zaproponują przy tym najlepsze warunki.
Jak działa agencja rekrutacyjna?
Tego typu firmy zajmują się działaniami, które mają wspomagać proces rekrutacyjny, zarówno po stronie potencjalnego pracodawcy, jak i osoby poszukującej zatrudnienia. Szef poszukujący specjalisty w danej dziedzinie powinien dokładnie określić swoje oczekiwania, a w zamian może oczekiwać, że agencja przedstawi mu CV osób, które spełnią wszystkie założenia. Niekiedy agencje szukają takich pracowników w innych firmach działających w tej samej branży. W ten sposób są w stanie zaproponować doskonałych profesjonalistów. Niekiedy konieczne jest zaoferowanie im znacznie lepszych warunków, niż u dotychczasowego pracodawcy, ale wszystko to wynika z indywidualnych ustaleń. Agencja może również przeprowadzić tradycyjną rekrutację.
Jak samodzielnie szukać dobrych pracowników?
Pracodawca ma również możliwość samodzielnego poszukiwania specjalistów na rynku. Może zapoznać się z sytuacją w innych firmach i oferować zatrudnienie komuś, kto spełnia wszystkie warunki, ale ma również możliwość sporządzenia tradycyjnej oferty i następnie przeprowadzenia rozmów z wybranymi przez siebie kandydatami. Ważne jest, aby już w ofercie pracy zamieścić wszystkie ważne informacje, ponieważ w ten sposób można ograniczyć ilość ofert, które spłyną do firmy. Dobrze jest też korzystać z profesjonalnych portali, na których ogłaszają się eksperci z danej branży. Takich serwisów nie brakuje obecnie w Internecie.