Instagram – idealne miejsce promocji branży gastronomicznej

Instagram, mimo że nieco rzadziej wybierany niż Facebook, może być idealnym narzędziem do promocji rozmaitych firm. Jednak bardzo dobrze sprawdza się w branży gastronomicznej, Liczą się tutaj dobrej jakości zdjęcia serwowanych dań oraz duża ich częstotliwość publikacji, a także systematyczność. Promocja marki trzeba poświęcić nieco czasu, ale na pewno warto.

Smakowite dania pięknie ujęte – idealna reklam

Najprostszą formą przekazu jest grafika, zdjęcie. Dlatego też zdjęcia w branży gastronomicznej to idealna reklama. Firma na Instagramie może zamieszczać serie zdjęć serwowanych potraw wykonanych w odpowiedniej aranżacji, tak by każdy miał ochotę je skosztować. Dobra fotografia zdziała więcej niż idealny opis danej potrawy. Za pomocą zdjęć można przedstawić swoje menu restauracji, baru czy nawet tak zwanego food tracka

Użyteczne funkcjonalnośc

Pojawienie się firmy na Instagramie daje również wiele cennych informacji. Konto firmowe na tym portalu społecznościowym udostępnia bardzo cenne i użyteczne wskaźniki czy statystyki dotyczące publikowanych postów w czasie rzeczywistym. Ma się więc dostęp do takich danych jak choćby:

– ilość wyświetleń w tygodniu;
– zasięg publikowanych zdjęć / treści;
– godziny i dni, w których obserwujący konto są najbardziej aktywni;
– płeć, wiek i lokalizację obserwujących;
– najpopularniejsze posty, reakcji na nie.

Dzięki tym danym uzyskuje się wiedzę na temat skuteczności swoich działań promocyjnych oraz ich zasięgu, by na bieżąco wprowadzać niezbędne zmiany.