Podstawowe zasady aranżacji witryn sklepowych

Każdy właściciel sklepu jest świadomy, że wyniki sprzedaży zależą od ilości odwiedzających sklep klientów. Reklama, jaką jest witryna sklepowa, ma wzbudzić ich zainteresowanie. Jakie są główne zasady projektowania witryn tak, by były interesujące, przyciągały wzrok klientów i zapraszały do odwiedzenia sklepu?

Grupa docelowa i estetyka witryn sklepowych

Ważne jest, by wybrać konkretną grupę docelową w celu uzyskania spójnej i atrakcyjnej ekspozycji. Aby wysłać komunikat dla klientów, nie należy mieszać np. artykułów dla różnych grup wiekowych. Należy tak zaplanować projektowanie witryn sklepowych, by co tydzień adresatem była inna grupa klientów. Wystawy przesycone zbyt wieloma kolorami wyglądają chaotycznie. Najlepiej jest zdecydować się na jedną gamę kolorystyczną, co nada witrynie spójności i jednocześnie przyciągnie uwagę klienta. Projektowanie witryn sklepowych w sposób przemyślany to najlepsza reklama dla sklepu. Ważną zasadą jest, by wystawione przedmioty, manekiny i akcesoria znajdowały się w pewnej odległości od siebie, tak, aby były właściwie wyeksponowane. Ubrania na manekinach powinny być czyste i wyprasowane, a pozostałe elementy aranżacji – schludne. W przypadku promocji dobrze jest umieścić metki z cenami, by klient nie tylko zachwycił się nową aranżacją, ale zainteresował niższą ceną.

Ekspozycja podobnych produktów

Na wystawie sklepowej warto umieścić obok siebie elementy, które mogą być używane razem, np. przedmioty potrzebne na piknik, przybory szkolne czy poszczególne elementy ubioru. Jest to najlepsza forma poinformowania potencjalnego klienta o bogactwie asortymentu i jednocześnie zachęta do zakupów.